Sveriges ledande travtidning
ANNONS

Problem för V75 Tillsammans-sidan

Foto: THOMAS BLOMQVIST/KANAL75
ATG hade stora problem med sin V75 Tillsammans-sida under lördagen. Foto: THOMAS BLOMQVIST/KANAL75

ATG:s V75 Tillsammans-sida fungerade inte som den skulle under lördagen, vilket påverkade en hel del kunder som skulle spela V75. ATG:s informationschef Patrik Brissman berättar nu om den här allvarliga incidenten.

Publicerad:

Här redogör Brissman i detalj om vad ATG känner till i dagsläget:
– Vid 13-tiden under lördagen fick vi ett larm om att Tillsammans-sidan var trög. Sidan startades om och klockan 13.27 fungerade allt normalt igen. Uppskattningsvis drygt 50 kunder hörde av sig till ATGs kundsupport under perioden och meddelade att de hade problem med sidan. Vi har också fått in en uppgift från en kund om att ett filspel inte registrerats. Vi har under söndagen varit i kontakt med kunden och utredningen av det specifika fallet, och skälet till trögheten, fortsätter under måndagen. Vi har även enligt våra rutiner under söndagen skickat in en incidentrapport till Lotteriinspektionen.
Patrik fortsätter:
– Efter V75-tävlingarna blev det fördröjning av vinstutbetalningarna till Tillsammans-konton. Felet till fördröjning lokaliserades under kvällen och klockan 21.30 startade utbetalningarna till alla konton. Även här var det uppskattningsvis drygt 50 kunder som hördes av sig till oss via mejl och telefonsamtal. Utöver dessa så har kunder uppmärksammat de båda händelserna på sociala medier. Jag kan bara beklaga de kunder som drabbades och jag kan garantera att vi nu har fullt fokus på att komma tillrätta med orsakerna bakom driftstörningarna i lördags.

ANNONS

Ämnen i artikeln



Så jobbar Travronden med journalistik

Uppgifter som publiceras ska vara sanna och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor på vår information och att vara på plats där det händer. Vi följer de Pressetiska reglerna och vår nyhetsjournalistik ska präglas av trovärdighet och opartiskhet.