Så ska travbanorna bli bättre på att ta hand om sina besökare. 11 september
Solvalla kämpade mot dåligt väder – och publiken svek. 28 maj
Vilka banor ökar och tappar mest publik? Statistiken för 2018 är publicerad! 14 mars
Solvalla satsar vidare på sina tisdagar. 6 augusti 2018
Bjerketravet gör punktinsatser för att föryngra publiken. I förra veckan besökte en yngre skara banan. 9 mars 2018
Debatten om hur banorna ska locka till sig mer publik är ständigt aktuell. Nu ger sig även Remy Nilson in i den. 9 oktober 2017
Solänget tar 100 kronor i entré för den som vill se kvällens lopp på plats. Prishöjningen är ett styrelsebeslut som fattades redan under fjolåret.  – Vi behöver öka våra intäkter helt enkelt, säger Peter Nilsson, ordförande i Solängets styrelse. 2 juni 2017
ICA fyller 100 år under 2017. Det firar matvarujätten med en familjesatsning på 19 olika travbanor.
– Vi vill ge tillbaka till våra kunder och göra en happening på travbanorna, säger Thomas Kanestad som är chef för medlemsservice på ICA-handlarnas förbund. 24 maj 2017
Sökes: Travpublik - del 3
Sökes: Travpublik - del 3. Banorna har en tuff uppgift i att locka publik. De senaste åren har publikfrågan till viss del åsidosatts, till förmån för Pokalåret. Nu är det dags – nu ska någonting hända. Svensk Travsport ger 90 miljoner kronor till publikfrämjande åtgärder 2018. 30 mars 2017
Sökes: Travpublik - del 3
Sökes: Travpublik - del 3. Sundbyholmstravet får ofta lovord när det kommer till publiken. Med marknadschef Stefan Eriksson i spetsen, försöker de locka nya  besökare till travbanan. Vi satte oss ner och pratade om möjligheter, och idéer - men även om den bistra sanningen...
– Idéer finns, men man måste få dem att harmonisera med verkligheten, säger Eriksson. 30 mars 2017

Sidor