Sveriges ledande travtidning
ANNONS

Joakim Svensson:
"5 goda satsningar som gör att Travronden lyfter"

Publicerad:

Detta är en kommenterande text. Skribenten svarar för analys och ställningstagande i texten.

Travronden växer och slår rekord i trafik och antal betalande digitala kunder. En stor del av förklaringen finns i satsningen på god journalistik. Här är 5 bidragande skäl till lyftet.

1. Sveriges främsta travjournalistik

När många medieföretag tvingas skära ned satsar vi på nyanställningar och att rekrytera Sveriges bästa travjournalister. Under året belönas Travronden med tre stora priser, bland annat som ”Årets digitala tidskrift – populärpress”. Ett fint bevis på att travsporten kan.

2. Berättande av högsta klass

Travrondens fördjupande journalistik och reportage väcker uppmärksamhet både inom och utanför Travsverige. Även denna belönas med pris vid travets egen världskongress för ”Bästa berättande”. Vi fortsätter nu att utveckla och paketera berättandet på nya vis.

3. Nya digitala erbjudanden

Travronden har släpat efter digitalt, men är nu snart i framkant i våra digitala erbjudande. En helt ny plattform med sajter för såväl mobilt som desktop samt nya PLUS-tjänster är under utveckling. Vi vill ge dig en attraktiv produkt baserade på dina önskemål och förväntningar.

4. Ny och bättre design

Travronden fortsätter att skruva på papperstidningen och har det senaste året fått stor uppmärksamhet för design och layout. Även här görs löpande läsarundersökningar för att vi ska kunna skruva på och förbättra vår tidning mot att stå sig även som magasin.

5. Prenumeranterna växer

Ingen svensk tidning har i närheten av lika stark och stolt läsargrupp som Travronden. Det visar alla undersökningar som vi gör och gjort. Det är något vi är stolt över och som ger oss luft under vingarna för att kunna satsa på mer och bättre journalistik och spelinformation.

 

ANNONS


Så jobbar Travronden med journalistik

Uppgifter som publiceras ska vara sanna och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor på vår information och att vara på plats där det händer. Vi följer de Pressetiska reglerna och vår nyhetsjournalistik ska präglas av trovärdighet och opartiskhet.