Sveriges ledande travtidning
ANNONS

Joakim Svensson: ""Mumbojumbo"? Nja, det betyder mer än många kan ana"

Publicerad:

Detta är en kommenterande text. Skribenten svarar för analys och ställningstagande i texten.

Nu utvecklar TR Media framtidens publiceringsplattform.
Vi kallar den för TR Content.
Och den lär bli ovärderlig för vår framtid.

TR Content är en enhetlig plattform för att utforma, distribuera och skapa affärsmöjligheter för världens bästa travinnehåll.
Förutom Travronden använder sig i dag systersajten Överodds av plattformens verktyg och fler är på väg. Plattformen har tagits fram av Bricco, under ledning av Samuel Eriksson och hans team av utvecklare. Projektledare är Mats Bergsten, digital chef på TR Media, som jobbat i nära samarbete med redaktionen, där Gustaf Björck, affärsområdeschef för tips och spel på TR Media, leder Tipsgruppen som samordnas av Anton Stöckel. För designen står Per-Emil Arvidsson på webbyrån Wonderboys.
Tack vare detta blir också hantverket för Travrondens tipsters både enklare samtidigt som risken för eventuella felaktigheter minskar.
Som chefredaktör skulle jag vilja påstå att TR Content är ett jättelyft för redaktionen. Det bidrar till att vi kan fokusera på det som vi verkligen tycker är viktigt – att ta fram initierad och god spelinformation som gör skillnad för våra betalande kunder. Istället för att pyssla med InDesign-dokument eller klippa-och-klistra. Som läsare ska du veta att ingen annan lägger mer analys- och insamlingstid på varje omgång än Travronden. Nu kan vi verkligen tala om fullständigt genomarbetat spelinnehåll – som vi dessutom kan paketera precis som vi vill, i vilken kanal vi vill, precis när vi vill.
Hur det går till? Jag kommer inte att avslöja alla detaljer, det finns för många nyfikna öron för det, men ett nyckelord smarta lösningar. Vi använder oss av modern teknik på ett helt nytt och banbrytande vis som jag säkert kommer få anledning att återkomma till senare.
Dessutom hoppas jag, som publicist, så klart också att det innebär att vi blir en mer attraktiv arbetsgivare för branschens kommande talanger.

***

Fotnot: Travronden är Sveriges äldsta, största och ledande nyhetskälla för travsport och spelinformation med en räckvidd på över 125 000 travintresserade människor varje vecka. Tidningen ägs av TR Media som har ca 50 medarbetare och en omsättningen på ca 110 miljoner kronor.

ANNONS


Så jobbar Travronden med journalistik

Uppgifter som publiceras ska vara sanna och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor på vår information och att vara på plats där det händer. Vi följer de Pressetiska reglerna och vår nyhetsjournalistik ska präglas av trovärdighet och opartiskhet.