Sveriges ledande travtidning
ANNONS

Joakim Svensson:
""Travrondens galopperande succé" – inte så illa ändå"

Publicerad:

Detta är en kommenterande text. Skribenten svarar för analys och ställningstagande i texten.

Nu har det hunnit gå någon vecka sedan Travronden vann dubbla priser (som bästa sajt och bästa längre berättande) vid International Media Awards 2017, men det finns fortfarande intresse för våra framgångar i Mediesverige. I dagarna valde branschorganisationen Sveriges Tidskrifter att uppmärksamma oss i sitt nyhetsbrev som går ut till ca 3500 intresserade personer varje vecka. Det är, förstås, alltid kul och hedrande för gänget som just nu sitter bakom mig och kämpar med såväl derbytidningar som V75 och hyllningar till den gode Sören Nordin, travikonen som föddes för snart 100 år sedan. 
Sen kan man alltid tvista om vikten av att vinna priser när man jobbar med journalistik. Är det så viktigt, egentligen? Först och främst; Det är alltid kul att vinna och få ett kvitto på att ens arbete är uppskattat. Vi finns ju i första hand för alla våra lojala kunder runt om i landet och för att vi vill påverka – helst också förbättra – den svenska travsporten. Det är vad vi brinner för. Och i såväl det arbetet som den vardagliga lunken – där vi producerar mängder av berättelser, granskningar och fördjupningar – behövs ibland lite sköna vitamininjektioner. Ett pris kan absolut vara det, men det kan också en klapp på axeln ute på stallbacken vara.
Klicka här för att läsa vad jag sa!
Tack för att ni tar er tid.

ANNONS


Så jobbar Travronden med journalistik

Uppgifter som publiceras ska vara sanna och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor på vår information och att vara på plats där det händer. Vi följer de Pressetiska reglerna och vår nyhetsjournalistik ska präglas av trovärdighet och opartiskhet.