Sveriges ledande travtidning
ANNONS

Ny vd på Kanal 75

Foto: KANAL 75
Per Tellander blir ny vd på Kanal 75. Foto: KANAL 75

Ny vd på Kanal 75

Publicerad:

Erik Westberg kommer vid årsskiftet att lämna sin tjänst som vd på Kanal 75. 

Erik Westberg lämnar Kanal 75 för arbete inom TV4-gruppen och C More, vilka kommer att slås samman gällande sporträttigheter. Westberg kommer, enligt dagensmedia.se, att fungera som gemensam sportchef och Manfred Aronsson, vd på C More, kommenterar övergången så här:
– Eriks förmåga att få sportsändningar att stråla och medarbetare att trivas är omvittnad. Hans öga för detaljerna som avgör, liksom hans kapacitet att se helheten, är unik. Jag har svårt att se någon mer kvalificerad för uppdraget.
 
– Tillsammans har TV4-gruppen, C More och Bonnier en enorm potential att utveckla och leda svensk sport- och medieproduktion på alla plattformar. Genom att ännu tydligare pusha och hjälpa varandra och hitta goda synergier finns fantastiska möjligheter framåt, säger Erik Westberg.
 
Per Tellander, affärsutvecklingschef på ATG, blir ny vd för Kanal 75.
– Per är ett självklart val, han har erfarenhet av sport, spel och tv-produktion dessutom behåller han sin roll som utvecklingschef på ATG. Ett viktigt nästa steg för ATG är att ytterligare integrera tv-upplevelsen med vår digitala spelupplevelse på ATG.se och i sina båda roller - som fortsatt utvecklingschef och vd för Kanal 75 - har Per bra förutsättningar att lyckas med det, säger Hasse Skarplöth, vd ATG, i ett pressmeddelande
 
– Kanal 75 har påbörjat en mycket intressant resa med ny positioneringsteknik för att följa hästarna, marknadsledande studioproduktioner och ett bättre utbud av rörlig bild online. Vår utmaning nu är att kunna integrera den nya positioneringstekniken ytterligare online. Inget spelbolag har bättre möjligheter än ATG att skapa den roligaste och mest underhållande spelupplevelsen. Vi har all sportinformation, speldata, har rättigheter till den rörliga bilden från evenemangen och har en fantastisk sport som bas, säger Per Tellander.
ANNONS

Ämnen i artikeln


Taggar i artikeln


Så jobbar Travronden med journalistik

Uppgifter som publiceras ska vara sanna och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor på vår information och att vara på plats där det händer. Vi följer de Pressetiska reglerna och vår nyhetsjournalistik ska präglas av trovärdighet och opartiskhet.