Sveriges ledande travtidning
ANNONS

Bergsåker satsar: "Känns som en bra värvning"

Foto: Micke Gustafsson/Kanal 75
Bergsåker. Foto: Micke Gustafsson/Kanal 75

Bergsåker förstärker på personalsidan.
Travbanan värvar Mikael Ångström från allsvenska fotbollslaget GIF Sundsvalls marknadsavdelning.
– Det känns som en bra värvning, säger Jonas Lindkvist, marknadsansvarig på Bergsåker.

Publicerad:

Från och med 8 januari förstärks marknadssidan hos Bergsåker då Mikael Ångström tillträder sin tjänst.
– Tidigare var det två personer som jobbade på marknaden men jag har, med lite understöd, skött arbetet på egen hand, säger Jonas Lindkvist marknadsansvarig.
– Så därför vill vi förstärka och satsa lite mer nu. 

– Mikael har jobbat med GIF Sundsvall i närmare åtta år och har ett travintresse sedan tidigare så det känns som en bra värvning.
Tidigare i år nominerades Bergsåker till ”Årets marknadsförare” på Marknadsföringen i Sundsvallsregionens gala.

Travkoppling i familjen

– Min fru kommer från en travfamilj så egentligen var det hon som lurade in mig och jag har följt det under åren och dessutom varit hästägare, säger Mikael Ångström.
Vilka ambitioner har du med tjänsten?
– Jag har fått förfrågan tidigare och tackat nej, men nu tyckte jag det kändes intressant att göra något nytt. Publikbiten är ju viktig, och det är något som jag upplever håller på att tappas bort inom travet. Nu för tiden är det mest bara spel, man glömmer bort sporten och folket på travbanorna.

Det är lite av "10.000-kronorsfrågan" – hur lyckas man bibehålla och locka ny publik?
– Ja, det är väl största frågan. Det känns inte som det arbetas för mycket med det någonstans. Jag hoppas att vi kan hitta någon lösning på Bergsåker. Det blir svårt att locka alla dagar eftersom det tävlas intensivt med lunchtrav och så vidare, men vi måste göra ett försök att få tillbaka publiken.

 

 

ANNONS

Ämnen i artikeln



Taggar i artikeln


Så jobbar Travronden med journalistik

Uppgifter som publiceras ska vara sanna och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor på vår information och att vara på plats där det händer. Vi följer de Pressetiska reglerna och vår nyhetsjournalistik ska präglas av trovärdighet och opartiskhet.