Sveriges ledande travtidning
ANNONS

Myron: "Det har börjat bra"

Det är ett halvår kvar till Elitloppet, men redan under måndagen inledde Solvalla biljettförsäljningen till den stora folkfesten sista helgen i maj.
– Det är kul att folk så här långt innan Elitloppet känner intresset att skaffa sina biljetter, säger Markus Myron.

Publicerad:
Foto: Thomas Blomqvist/TR Bild
Markus Myron är marknads- och kommunikationschef på Solvalla Foto: Thomas Blomqvist/TR Bild

24.128 personer lockades till Solvalla på elitloppssöndagen detta år. När huvudstadsbanan släpper sina biljetter inför Elitloppet är intresset stort. Under måndagen var det dags för försläpp – med gott resultat som följd.
– Försäljningen började på ett bra sätt. Vi hade sålt för ungefär en kvarts miljon efter 45 minuter. Det är kul att folk så här långt innan Elitloppet känner intresset att skaffa sina biljetter. Jag tror att det ligger en och annan julklapp bland inköpen. Det är också anledningen till att vi gör det här försläppet, säger Markus Myron, marknads- och kommunikationschef på Solvalla.

Solvalla kommer att ha ett visst antal exklusiva paket till försäljning under den här perioden. Det större biljettsläppet sker sedan 4 mars.
– Biljettpaketen denna vända kommer att finnas tillgängliga till att de tar slut eller fram till sista december. Det finns fyra olika paket eller enheter som vi säljer i nuläget. Sedan säljer vi också enstaka entrébiljetter och helgpaket som kommer att finnas till försäljning online fram till elitloppshelgen, säger Markus Myron.

Det stora biljettsläppet brukar vanligtvis äga rum i början av februari. Nästa år har Solvalla valt att lägga det en månad senare.
– Vi har märkt att det finns en del människor som tycker att det varit lite långt fram till Elitloppet när vi släppt biljetterna i början av februari. Det har funnits önskemål om att ha det längre fram i tiden och därför har vi valt att testa detta, säger Markus Myron.

Elitloppshelgen 2019 äger rum mellan 24-26 maj.

ANNONS

Ämnen i artikeln



Så jobbar Travronden med journalistik

Uppgifter som publiceras ska vara sanna och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor på vår information och att vara på plats där det händer. Vi följer de Pressetiska reglerna och vår nyhetsjournalistik ska präglas av trovärdighet och opartiskhet.