Sveriges ledande travtidning
ANNONS

Stora förändringar i ATG:s organisation: "För samtal"

Foto: Lars Jakobsson/TR Bild
Foto: Lars Jakobsson/TR Bild

Spelbolaget ATG stuvar om kraftigt på personalsidan.
Nyligen nominerades Sten Andersen till Årets marknadschef 2019 – men kvar på posten är han inte.
– Vi är inne i slutskedet av arbetet med omorganisationen, skriver personalchefen Lotta Nilsson Viitala i ett mejl.

Publicerad:

I ett pressmeddelande i somras framgick det att Katarina Widman, då Chief Sales Officier, befordrades till den nya avdelningen "Commercial" och fick titeln Chief Commercial Officer.

Ratad marknadschef nominerad

Det framgick även att Sten Andersen, dåvarande marknadschef, fick ny titel vid namn Senior Advisor inom avdelningen ”Commercial” där Widman alltså är högsta chef. För en dryg månad sedan stod det klart att Sten Andersen nominerats till tidningen Resumés gala ”Sveriges Bästa Marknadschef”. 

Enligt uppgifter till Travronden är han nu ersatt på posten som marknadschef av Johanna Åberg, tidigare CRM (ansvarig för kundrelationer).

Ytterligare omorganisation

Vidare ska Lars Nemeth, chef för den internationella avdelningen, omplacerats och Ylva Svensson tagit över den posten.
Uppgifter gör också gällande att Fredrik Steigård – head of digital communications – samt Thomas Bertilsson – head of marketing sport och casino – slutar.

"För samtal med medarbetare"

Personalchef Lotta Nilsson Viitala:

”I somras berättade vi om en pågående omorganisation hos oss där Katarina Widman är chef över den nya avdelningen. Vi är nu inne i slutskedet av det arbetet vilket medföljer en del förändringen och vi för samtal med några medarbetare. Jag kan inte kommentera enskilda personalärenden. I övrigt har jag tyvärr inte mer att berätta i nuläget”, skriver hon i ett mejl.

ANNONS

Ämnen i artikeln



Så jobbar Travronden med journalistik

Uppgifter som publiceras ska vara sanna och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor på vår information och att vara på plats där det händer. Vi följer de Pressetiska reglerna och vår nyhetsjournalistik ska präglas av trovärdighet och opartiskhet.