Sveriges ledande travtidning
ANNONS

Harry ersätter Vinnie i ATG:s nya reklamsatsning

Från Vinnie – till Harry. Med en ny kampanj byter ATG fokus för att uppmärksamma Harry Boy. Till en början i två reklamfilmer där begreppet Harry står för framgång.

Publicerad:

2014 lanserade ATG en pr-kampanj med ponnyn Vinnie som affischnamn. Sedan dess har den lilla hästen figurerat i de flesta av spelbolagets reklamsatsningar, men nu får Vinnie stå åt sidan till förmån för Harry, skriver Resumé.

ATG vill lyfta fram produkten Harry Boy och har tillsammans med reklambyrån Åkestam Holst Noa tagit fram ett koncept där Harry är synonymt med att vara lyckosam.
– Vi kände att Harry Boy hade en för passiv roll och behövde ett mer framåtlutat koncept. Harry har varit en av ATG:s starkaste och viktigaste produkter sedan 90-talet men har på senare år mest funnits med som ett påhäng till V75-reklamen, säger Mark Ardelius, copywriter på reklambyrån, till Resumé.

Initialt syns kampanjen i två reklamfilmer som nu rullas ut i rutan: Vampire och Gold Teeth. Vad tycker du om filmerna? Delta i omröstningen nedan. 

ANNONS

Ämnen i artikeln



Så jobbar Travronden med journalistik

Uppgifter som publiceras ska vara sanna och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor på vår information och att vara på plats där det händer. Vi följer de Pressetiska reglerna och vår nyhetsjournalistik ska präglas av trovärdighet och opartiskhet.