Sveriges ledande travtidning
ANNONS

Jägersro ökar personalstyrkan

Foto: Rickard Hansson/TR BILD
Lotta Fjällström, kommunikationschef på Jägersro. Foto: Rickard Hansson/TR BILD

MALMÖ. Jägersro rustar inför arbetet med den nya arenan.
Tre personer har rekryterats och nytillträdda kommunikationschefen, Lotta Fjällström, 51, har uppdraget att synliggöra banan i större utsträckning.
– Projektet är fantastiskt spännande och vem vill inte vara med på det? säger hon.

Publicerad:

I ett pressmeddelande beskriver Jägersro att offensiven är ”ett led i satsningen mot framtiden och kommande nybyggnationen”. Håkan Otterström har uppgiften att projektleda bygget och hantera upphandlingar. Tobias Larsson har titeln ekonomichef och Lotta Fjällström är sedan några dagar tillbaka kommunikationschef.

“Behövs fler”

– Mycket av mitt fokus är på den nya arenan. Jörgen har insett att om den dagliga verksamheten ska kunna bedrivas och samtidigt kunna göra det som kommer framöver behövs det fler personer, säger hon.

Vilken travbakgrund har du?

– Lite sisådär. Jag har hållit på med hästar sedan jag var sex år och hängt lite på Jägersro samt ridit galopphästar här och det har funnits någon travhäst i familjen.

Foto: Pressbild/Jägersro/Josefin Widell Hultgren
Tobias Larsson, Håkan Otterström och Lotta Fjällström. Foto: Pressbild/Jägersro/Josefin Widell Hultgren

Hur offensiva kommer ni att vara i kommunikationen kring vad som händer löpande?

– Tanken är att den ska öka. Önskemålet från Jörgen är tydligt: Vi ska vara mycket mer transparenta i processen kring vad som händer. I min tjänst ryms all intern och extern kommunikation och jag ska bland annat även titta på vårt varumärke.

Vd:n Jörgen Nilsson har en bakgrund i Trelleborg och där korsades deras vägar.

– Jag kommer från Trelleborgs FF och lärt känna Jörgen den vägen och hållit lite koll honom och hörde av mig och berättade att jag var intresserad av att få jobba här – och så blev det. Projektet är fantastiskt spännande och vem vill inte vara med på det? Jag känner mig taggad och det känns otroligt spännande att få vara med på den här resan.

ANNONS

Ämnen i artikeln



Så jobbar Travronden med journalistik

Uppgifter som publiceras ska vara sanna och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor på vår information och att vara på plats där det händer. Vi följer de Pressetiska reglerna och vår nyhetsjournalistik ska präglas av trovärdighet och opartiskhet.