Kuskar berättar om sina sponsoravtal
Clars Sjöström, Johan Untersteiner och Örjan Kihlström. Foto: TR BILD
Ölbryggerier, spelbolag och försäkringsföretag.
Travsporten lockar många affärsrörelser att investera i marknadsföring på allt från dressar till hästtransporter.
Men vad gäller egentligen? Vad får kuskar och tränare göra reklam för och vilka sponsorer är förbjudna? Hur mycket tjänar aktiva på sponsring?
– Bara en total uppsättning av kläder och merchandise för mig och min personal kostar mellan 400 000 och 500 000 kronor, säger Johan Untersteiner som precis bytt sponsor.
Av: Rickard Hansson
Publicerad: Prova Travronden Digital – två månader för 29 kr!
Travronden Digital
Du får obegränsad tillgång till alla artiklar, startlistor och tips på Travronden.se och TravrondenSpel.se.
Erbjudandet gäller endast för nya abonnenter och övergår efter provperioden till ett tillsvidareabonnemang för 149 kr i månaden.