Sveriges ledande travtidning
ANNONS

Kuskar berättar om sina sponsoravtal

Foto: TR BILD
Clars Sjöström, Johan Untersteiner och Örjan Kihlström. Foto: TR BILD

Ölbryggerier, spelbolag och försäkringsföretag.
Travsporten lockar många affärsrörelser att investera i marknadsföring på allt från dressar till hästtransporter.
Men vad gäller egentligen? Vad får kuskar och tränare göra reklam för och vilka sponsorer är förbjudna? Hur mycket tjänar aktiva på sponsring?
– Bara en total uppsättning av kläder och merchandise för mig och min personal kostar mellan 400 000 och 500 000 kronor, säger Johan Untersteiner som precis bytt sponsor.

Publicerad:

Det här är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa.

Logga in

Eller

Travronden Sport & Spel - Digital

Travronden Sport & Spel

Du betalar endast 1 krona första månaden och får då direkt tillgång till allt på Travronden.se, Travrondenspel.se, i Travronden app samt e-tidningarna Travronden Sport, Travronden Spel och Travronden Helg

Priset gäller första månaden, därefter 199 kr/mån. Ingen bindningstid. Avsluta när du vill.