Så räknas publiken och så ersätts banorna av ATG
ATG:s Mikael Martinsson arbetar tätt med banorna. Foto: Thomas Blomqvist/Lars Jakobsson/TR BIL
Målet med Svensk Travsports publiksatsning i sommar är en ökning med 20 procent.
Samtidigt har ATG skrivit avtal med banorna som innebär att de får ersättning för varje besökare.
Ett system som kan skapa incitament till kryddade siffror.
– Det är korrekt att det här inte är vattentätt, men det går naturligtvis att kontrollera genom stickprover, säger ATG:s Mikael Martinsson som är travbanemanager.
Av: Rickard Hansson
Publicerad: Sport & Spel Digital
Travronden Sport & Spel
Två månader digital prenumeration för endast 39 kronor - Häng med oss och få direkt tillgång till alla nyheter och uppdateringar på Travronden.se, Travrondenspel.se, samt e-tidningarna Travronden Sport, Travronden Spel och Travronden Helg
Priset gäller första två månaderna, därefter 199 kr/mån. Ingen bindningstid. Avsluta när du vill.