Sveriges ledande travtidning
ANNONS

Johanna Åberg om ATG:s arbete mot penningtvätt

Foto: LARS JAKOBSSON / TR BILD
Johanna Åberg, marknadschef ATG. Foto: LARS JAKOBSSON / TR BILD

ATG lyder under penningtvättslagen. Sedan en tid tillbaka har spelbolaget ett automatiserat system på plats och därför är det allt fler kunder som kontaktas och behöver redogöra för sig ekonomi.
Men varför måste ATG kontrollera något som bankerna redan ska ha gjort?
– Jag har full förståelse för att man inte vill lämna ut så personlig information, säger marknadschef Johanna Åberg.

Publicerad:

Det här är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa.

Logga in

Eller

Travronden Sport & Spel Digital

Travronden Sport & Spel

Två månader för endast 39 kronor - Häng med oss hela vägen till Elitloppet, få direkt tillgång till alla nyheter och uppdateringar på Travronden.se, Travrondenspel.se, samt e-tidningarna Travronden Sport, Travronden Spel och Travronden Helg

Priset gäller för de inledande två månaderna, därefter 199 kr/mån. Ingen bindningstid. Avsluta när du vill.