Sveriges ledande travtidning
Sveriges ledande travtidning
ANNONS

ATG byter leverantör efter mailproblem

Foto: LARS JAKOBSSON / TR BILD
Johanna Åberg, Head of Marketing på ATG. Foto: LARS JAKOBSSON / TR BILD

Tillsammansspelare, spelläggare och butiker har drabbats av försenade mail över lång tid.
Nu hoppas ATG att en lösning är nära.

Publicerad:

Det handlar om mail med information om aktiverade omgångar och rena spelkvitton som inte har nått ut till kunderna i tid. Travronden har varit i kontakt med en kund som berättade att hen slog larm till ATG redan för ett år sedan och att försenade kvitton från redan avgjorda omgångar fortfarande är ett problem. 

Problemen är långt ifrån okända, berättar Johanna Åberg, Head of Marketing på ATG. 

– Det är välbekanta problem med hög prioritet som vi pratar mycket om. Det är en jättestor del av kundupplevelsen. Vi har haft problem ett tag och vi gjorde en del justeringar under året vilket gjorde att det gick bättre under en period. Då kom det mesta ut som det skulle en tid. Sedan blev det sämre igen. 

• Vad är det som har hänt?

– Vi har haft samma leverantör för mailutskick under flera år och så här i efterhand kan man säga att vi borde insett att något behövde göras tidigare. Vi har jobbat med problemet sedan det upptäcktes. I höstas vidtog vi åtgärder som gjorde att utskicken fungerade bättre. Då var det främst under högt tryck vid jackpottomgångar som det blev problem. Nu håller vi på att byta leverantör och utskicken håller på att flyttas över till den plattformen nu. Vi har påbörjat arbetet med kvittomailen och förhoppningsvis kommer det fungera helt i mitten av juli. Sedan är förhoppningen att alla andra typer av mail från tillsammanslagen ska fungera tidigt i höst. 

• Om det är prioriterat så är över ett år väldigt lång tid. Eller?

– Jag hoppas att kunderna upplevde att det ändå blev bättre under en period. Sedan kan vi känna i efterhand att vi skulle ha gjort det här bytet tidigare så klart. Vi trodde att åtgärderna skulle fungera. Vi är besvikna absolut.

– Vi är medvetna om att vi inte haft en tillräckligt bra tjänst. Lagkaptener, butiker och spelare känner sig besvikna. De vill inte ha kvitton när loppen redan har gått. 

ANNONS

Ämnen i artikeln



Taggar i artikeln


Så jobbar Travronden med journalistik

Uppgifter som publiceras ska vara sanna och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor på vår information och att vara på plats där det händer. Vi följer de Pressetiska reglerna och vår nyhetsjournalistik ska präglas av trovärdighet och opartiskhet.