Tekniska problem för ATG
Stora tekniska problem gjorde att kunderna inte kunde logga in på sina ATG-konto.
Alla spelområden påverkades.
Problemen uppstod under förmiddagen.
”För närvarande går det inte att logga in på ATG.se, ATG Tillsammans och i ATG:s app. Det går heller inte att lägga spel i butik. Problemen påverkar samtliga spelområden, d v s Häst, Sport och Casino. Vi beklagar detta och arbetar för fullt för att åtgärda problemen” gick att läsa på atg.se.
Vid lunchtid var läget oförändrat.
– Sedan klockan 9 imorse har det inte att gått logga in på ATG.se, ATG Tillsammans och i ATG:s app. Det går heller inte att lägga spel i butik. Problemen påverkar alla spelområden, Häst, Sport och Casino. Vi har informerat lunchbanan Rättvik om problemen. I nuläget finns inga planer på att be om att få skjuta på tävlingarna då vi inte har en prognos fört när problemen kan vara lösta. Om vi hittar en lösning inom kort kan det bli aktuellt att be att få skjuta något på starten. Vi har kopplat in all expertis för felsökning och arbetar för fullt för att hitta och lösa problemen" säger Nicklas Jonsson, Head of Horsebetting på ATG.
V4-1 i Rättvik kördes som planerat klockan 12.20.
– Vi kommer inte att be om att få skjuta på tävlingarna då vi inte har en prognos för när problemen kan vara lösta, sade Jonsson strax innan tävlingarna drog igång.
Uppdatering: Klockan 12.30 gick det att logga in på atg.se.
Ämnen i artikeln
Så jobbar Travronden med journalistik
Uppgifter som publiceras ska vara sanna och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor på vår information och att vara på plats där det händer. Vi följer de Pressetiska reglerna och vår nyhetsjournalistik ska präglas av trovärdighet och opartiskhet.