Sveriges ledande travtidning
ANNONS

ATG:s vd Hans Lord Skarplöth om lagförslaget särskild måttfullhet på spelreklam

Foto: TR BILD
ATG var flitig med sin marknadaföring när tilläggspelet Boost lanserades på V75. Till höger: vd Hans Lord Skarplöth. Foto: TR BILD

Reklamlagen för spelbranschen skärptes 1 januari 2019.
Nu föreslår Finansdepartementet ytterligare en skärpning till ”särskild måttfull” från 1 juli 2022.
Ett förslag som ATG:s vd, Hans Lord Skarplöth, vänder sig kraftigt emot.
– Det kommer i så fall att slå stenhårt mot ATG:s förmåga att generera pengar till hästnäringen, säger han.

Publicerad:

Det här är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa.

Logga in

Eller

Travronden Sport & Spel - Digital

Travronden Sport & Spel

Du betalar endast 1 krona första månaden och får då direkt tillgång till allt på Travronden.se, Travrondenspel.se, i Travronden app samt e-tidningarna Travronden Sport, Travronden Spel och Travronden Helg

Priset gäller första månaden, därefter 199 kr/mån. Ingen bindningstid. Avsluta när du vill.