Ny huvudsponsor för Elitloppet
Precis som fallet var 2016 kommer Elitloppshelgen byggas upp med en titelsponsor samt fem huvudsponsorer. Två av huvudsponsorerna har dock bytts ut och den ena ska hjälpa till att ge publikplatserna ytterligare en ansiktslyftning.
Elitloppet Bender är fortfarande namnet på världens största sprinterlopp för äldre hästar - så den så kallade titelsponsorn består även under 2017. Två av fjolårets fem huvudsponsorer har däremot bytts ut. Grabber och hitta.se ersätter Gudruns och Volkswagen.
– Vi är jätteglada för att hitta.se vill satsa på Sweden Cup och att Grabber nu också kliver in bland huvudsponsorerna, säger Anna Fjällström, försäljningsansvarig på Solvallas marknadsavdelning.
Tillsammans med Grabber ska en en ny altan på 390 kvadratmeter framför restaurang Pershing stå färdig inför Elitloppshelgen. Redan förra året byggde Grabber 600 kvadratmeter altanytor på stallbacke och publikplats.
– Det här är en välbehövlig satsning för att kunna öka publikupplevelsen på plats på banan och känns jätterolig, fortsätter Anna Fjällström, som betonar att de fem huvudsponsorerna (även Lotus, Svea Ekonomi och Åbro) har samma grundplåt men olika upplägg och profiler.
Dessutom finns det även en rad mindre sponsorer.
– Det rör sig om mellan 30-40 i den kategorin.
Ämnen i artikeln
Så jobbar Travronden med journalistik
Uppgifter som publiceras ska vara sanna och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor på vår information och att vara på plats där det händer. Vi följer de Pressetiska reglerna och vår nyhetsjournalistik ska präglas av trovärdighet och opartiskhet.