Sveriges ledande travtidning
Sveriges ledande travtidning
ANNONS

Hanna Norring:
"Så arbetar vi för att få fler att älska trav"

Publicerad:

Detta är en kommenterande text. Skribenten svarar för analys och ställningstagande i texten.

Zandra, Maria och Hanna.
Tillsammans utgör vi en marknadstrio som varje dag försöker få fler att upptäcka och följa travsporten genom bland annat Travronden.

Jag kan uppriktigt säga att jag älskar mitt jobb och sedan första dagen jag klev in på TR Medias kontor har jag sett fram emot att gå till jobbet varje dag. Jag är helt klart lyckligt lottad över att varje dag få jobba mot visionen ”vi får fler att älska trav”. Vårt jobb går helt enkelt ut på att proaktivt skapa möjligheter och underlätta för fler att upptäcka och ta del av travsporten.

De flesta kunder har inte så bra koll på oss i och med att vi allt som oftast möts med någon typ av skärm mellan. De vanligaste frågorna handlar om att koppla sin prenumeration till Travronden Digital, hur man nyttjar kampanjkoder för våra digitala erbjudanden och under sommartid är det många som vill att deras travtidning följer med till stugan och registrerar därför tillfälliga adressändringar. Vi möts även en del via annonser i sociala medier.

”Syns man inte, finns man inte” är ett välkänt uttryck och det gäller så klart även Travronden. I fjol kände vi att ville prioritera att möta er – våra kunder som vi varje dag har kontakt med. Vissa har vi ju faktiskt lärt känna en hel del under de år vi mejlväxlat om både det ena och det andra. Vi hör av Anders som varje november tar ett uppehåll i sin prenumeration för att tillbringa vintermånaderna utomlands. En annan har öppenhjärtigt berättat om sin hälsa och hur hon nu vill ta upp sin prenumeration igen. Maria som är kundansvarig kan även räkna upp ett gäng av er som efter att ha blivit guidade lärt sig surfa in på travronden.se och läsa e-tidningen. Ett glatt ”tack för hjälpen” värmer lika mycket varje gång.

Under elitloppshelgen har vi sedan ett par år tillbaka funnits på plats för att möta nya och befintliga kunder vid entrén. Förra året utökade vi det även till SM-dagen på Åby och i år har vi redan funnits på plats på Elitloppet, Jämtlands Stora Pris och i dag (onsdag) finns vi vid entréerna till Visbytravet och nästa vecka kan ni träffa oss på Sundbyholm. Att vara på plats och svara på frågor kan ibland vara helt avgörande. I Östersund kunde jag hjälpa en väldigt uppgiven kund vars tidning trots adressändring fortfarande inte kom till sommarstugan. Veckan efter fick jag ett glatt samtal om att tidningen nu faktiskt kommit rätt. ”Det trodde jag helt ärligt inte på när du sa att du skulle fixa det!”.

Att vi valt just dessa banor och tävlingsdagar att besöka beror till stor del på folkfesten där vi dels får träffa många av er på, dels är det också banor som aktivt jobbar för att förbättra banupplevelsen för sin publik (som många även är våra kunder). Genom att få vara med i en väldigt liten del av evenemanget kring dessa tävlingsdagar hoppas vi att vi kanske kan erbjuda någon möjlighet att lära sig mer om och följa travsporten djupare än tidigare. Till slut kanske hen, precis som vi, kan säga att hen älskar trav.

ANNONS


Så jobbar Travronden med journalistik

Uppgifter som publiceras ska vara sanna och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor på vår information och att vara på plats där det händer. Vi följer de Pressetiska reglerna och vår nyhetsjournalistik ska präglas av trovärdighet och opartiskhet.

ANNONS