Sveriges ledande travtidning
ANNONS

ATG:s framgång – utmärkelse för specialprogram

Foto: Skärmdump ATG:s youtubekanal.
Josefine Jinder och Julia Björklund. Foto: Skärmdump ATG:s youtubekanal.

Jinders Travhörna var en av ATG:s satsningar under Elitloppet.
Nu har kampanjen utsetts till ”måndens content” av tidningen Resumé.

Publicerad:

Artisten Little Jinder uttryckte ett intresse för travsporten vilket ATG noterade. En kontakt togs och bara veckor senare satt Jinder som programledare i ett helt hytt format – Jinders Travhörna – tillsammans med sidekicken Julia Björklund.

Syftet var att nå en ny målgrupp när årets största travfest blev annorlunda som en följd av coronapandemin. Enligt juryn var initiativet lyckad och utsåg det till ”Månadens content”.

Så här lyder juryns motivering:
”Det blev inte många fester och sammankomster under våren då pandemin slog till. Vi kunde inte ses som vanligt och fick tillbringa mycket tid hemma med enbart de närmaste. Men det var också det som gav bränsle till kreativitet och driv i att skapa ’Jinders travhörna’. Med fokus att just skapa en folkfest, inte bara enastående i rutan, utan med kringliggande aktiviteter i digitala och sociala kanaler. Ett leende på läpparna får vi i juryn av denna entusiasm som blev en riktig energikick när svenska folket behöver det som mest!”

ANNONS

Ämnen i artikeln



Taggar i artikeln


Så jobbar Travronden med journalistik

Uppgifter som publiceras ska vara sanna och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor på vår information och att vara på plats där det händer. Vi följer de Pressetiska reglerna och vår nyhetsjournalistik ska präglas av trovärdighet och opartiskhet.