Sveriges ledande travtidning
Sveriges ledande travtidning
ANNONS

Joakim Svensson:
"Nu byter Travronden kundtjänst – nytt samarbete med H1"

Publicerad:

Detta är en kommenterande text. Skribenten svarar för analys och ställningstagande i texten.

Travronden byter kundtjänst och tar in H1 från Östersund.
– Våra kunder är fantastiskt engagerade och vi är måna om att leva upp till deras förväntningar. Därför känns bytet till omtyckta H1 bra, säger Maria Kemi, kundansvarig på TR Media.

Allt sedan 1932 har Travronden varit ’alla travvänners speciella tidning’ och haft kundens bästa i fokus.
Vår vision är att ”vi vill få fler att älska trav” och utifrån det skapas samarbetsavtal med ledande aktörer i branschen.
Den senaste tiden har kundtjänst, som hanteras av Titeldata, fått in ett snabbt ökat antal prenumerationsärenden. I första hand kring utebliven tidning och den stadigt försämrade utdelningskvaliteten på den svenska distributionsmarknaden.
– Vi har känt ett ökat tryck och inte riktigt kunnat leva upp till våra kunder förväntan på oss. Vi förstår om vissa känt en viss frustration. Det är förstås tråkigt och en av anledningar till att vi nu nystartar kundtjänst hos en ny aktör, säger Maria Kemi, kundansvarig på TR Media.

Travronden fortsätter att samarbeta med Titeldata, men får en ny kundtjänst i H1 Communication i Östersund. Ett bolag som omges av goda omdömen och bland används av Sveriges största bokklubb, Bonniers, och e-handel som Smarteyes och Valio.
– Vi håller en mycket hög tillgänglighet och har även höjt vår servicenivå eftersom våra kunder alltid får svar när de kontaktar oss, säger Anette Remondi på Valio.
Kundtjänstansvariga Maria Kemi säger:
– Vi är nöjda med valet och hoppas att detta ska innebära en förbättring för alla våra kunder.

ANNONS


Så jobbar Travronden med journalistik

Uppgifter som publiceras ska vara sanna och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor på vår information och att vara på plats där det händer. Vi följer de Pressetiska reglerna och vår nyhetsjournalistik ska präglas av trovärdighet och opartiskhet.

ANNONS