Riktlinjer om reklam klara: "Vi har ansträngt oss"
Jenny Nilzon, vd SPER. Foto: Pressbild/SPER
”En märkbar förändring.”
Spelbranschen fick i uppdrag av civilministern Ardalan Shekarabi (S) att självreglera riktlinjer för spelreklamen.
I dag presenterade branschen sitt material.
– Nöjd ska man aldrig vara men vi har ansträngt oss och kommit en bit på vägen, säger Jenny Nilzon, vd Spelbranschens riksorganisation (SPER).
Av: Rickard Hansson
Publicerad: Travronden Sport & Spel Digital
Travronden Sport & Spel
Två månader för endast 39 kronor - Häng med oss hela vägen till Elitloppet, få direkt tillgång till alla nyheter och uppdateringar på Travronden.se, Travrondenspel.se, samt e-tidningarna Travronden Sport, Travronden Spel och Travronden Helg
Priset gäller för de inledande två månaderna, därefter 199 kr/mån. Ingen bindningstid. Avsluta när du vill.